Понеділок, 10.12.2018, 00:59
Ви увійшли як Гость | Група "Гости"Вітаю Вас Гость | RSS

                  

                           Супоївський НВК "ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ (ясла-садок)" Яготинської районної 
    ради Київської області
Меню сайту
Наш колектив
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 37
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Виховна робота НВК

Виховна робота

                 

Аналіз

виховної роботи в НВК

в 2016/2017 н.р.

         Організація та планування виховної роботи в школі не може бути спонтанним процесом. Без чіткої системної виховної роботи школа не виконує своєї місії цілком. Тому якісне планування виховної роботи є одним із головних факторів успішного виховного процесу.

        Виховний процес у 2016/2017 навчальному році планувався і здійснювався за Програмою для учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України «Основні орієнтири виховання», наказ Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 № 1243 «Про основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів України».

      Виховна робота була  спрямована на виховання учнів у контексті громадянської і загальнолюдської культури, охоплювали весь навчально-виховний процес, ґрунтувалися на свободі вибору мети життєдіяльності та поєднувало інтереси особистості, суспільства і держави.

      Весь виховний процес був підпорядкований місячникам, згідно яким планувались і проводились заходи. Це такі місячники:

  • «Життя людини - найвища цінність» (вересень);
  • «Україна – правова держава» (жовтень);
  • «Я, родина, Україна» (листопад);
  • «Збережи здоров’я та й на все життя» (грудень);
  • «Я – син народу, що вгору йде» (січень);
  • «Що зовнішня, що внутрішня краса тобі дарована, людино» (лютий);
  • «Без сім’ї нема щастя на землі» (березень);
  • «Пробач мені, моя земля» (квітень);
  • «Салют, Перемого!» (травень).

      Аналіз відвіданих виховних заходів показав, що виховна робота проводиться на належному рівні, використовуються елементи сучасних технологій виховання учнів.

      Згідно з річним плануванням на 2016/2017 н.р. виховна робота у Супоївському НВК здійснювалась за наступними напрямками:

  • робота з соціального захисту учнів;
  • морально-правове виховання;
  • робота з профілактики правопорушень, злочинів, бродяжництва серед неповнолітніх;
  • робота з охорони життя і здоров'я учнів;
  • громадянське виховання;
  • військово-патріотичне виховання;
  • родинно-сімейне виховання,
  • трудове навчання та профорієнтація;
  • художньо-естетичне виховання;
  • екологічне виховання;
  • формування здорового способу життя;
  • учнівське самоврядування.

      Робота з соціального захисту учнів

      Робота з соціального захисту учнів здійснювалась таким чином. На початку навчального року був поновлений соціальний паспорт класів, школи. Банк даних на дітей пільгових категорій систематично оновлювався щоразу при зміні соціального статусу дитини. Третина всіх дітей нашого навчального закладу мають бажання відпочивати у пришкільному таборі відпочинку з денним перебуванням «Супій».

Морально-правове виховання

      Морально-правовий напрямок у виховній роботі реалізовувалося через проведення місячника правових знань «Україна – правова держава». В рамках місячника були проведені тематичні виховні години,  вікторина «Конституційні права, свободи та обов’язки громадян України», засідання університету правових знань для старшокласників «Україна правова. Крок до демократії», відбувся перегляд документального відеофільму «Законодавство на захисті прав дитини» (Троцюк А.А.). Учні школи брали участь у районних етапах олімпіад з правознавства. Також був оновлений куточок з правової освіти.

Робота з профілактики правопорушень, злочинів, бродяжництва серед неповнолітніх

       У рамках роботи з попередження злочинності та запобігання дитячої бездоглядності в школі проводились наступні заходи. Працювала Рада профілактики правопорушень та злочинів серед неповнолітніх. Станом на 05.05.2014 року на внутрішньошкільному обліку не знаходяться.

       На кожного учня заведена індивідуальна карта вивчення підлітка, проведено обстеження житлово-побутових умов, ведеться зошит спостережень, в якому фіксується проведена  індивідуальна роз’яснювальна та профілактична робота.

     Протягом року здійснювалася постійна взаємодія цих дітей з адміністрацією школи, а саме надавалось індивідуальне консультування, в співбесідах розглядалися питання щодо підняття мотивації навчальної діяльності та її значення у подальшому житті, формування особистої відповідальності за свої вчинки та своє здоров'я.

Робота з охорони життя і здоров'я учнів

       Система профілактичної роботи з попередження всіх видів дитячого травматизму мала такі складові, як викладання предмету «Основи здоров'я» (1-9 класи), організація медичних оглядів учнів та працівників школи; проведення всіх видів інструктажів з учнями; проведення роботи щодо формування основ здорового способу життя, тематичних класних годин, профілактичних бесід та лекцій для учнів школи. Ця робота знайшла своє відображення у проведенні таких виховних заходів, як проведення Місячника профілактики дитячого дорожньо-транспортного травматизму «Увага, діти на дорозі!», тижня основ безпеки життєдіяльності, в рамках якого були проведені: творчий конкурс на найкращий твір, конкурс малюнків, практичне заняття «Правила дорожнього руху» (Кадубінський М.М.) тощо. Систематично проводились тематичні виховні години та бесіди з профілактики дитячого травматизму (правила поводження з газо- та електроприладами, правила поведінки на дорозі, на воді, на льоду, з тваринами і т.д). В кожному навчальному кабінеті та спецкабінетах в наявності інструкції з техніки безпеки, правил безпечної поведінки учнів під час перебування в кабінеті.

Громадянське виховання

      Громадянський аспект виховної роботи у школі реалізовувався шляхом проведення тематичних виховних годин, бесід, годин спілкування, присвячених державній символіці, вшануванню пам'яті видатних українських політичних діячів, письменників. Заняття в НВК щоденно розпочинаються з підняття Державного Прапора України та виконання Державного Гімну України. До Дня Соборності України для старшокласників  був проведений  учнівський лекторій «Ідея Соборності України» (Стародубець В.В.). У цьому році учні школи прийняли активну участь у різноманітних конкурсах, серед яких районний конкурс малюнків «Ми діти твої, Тарасе» (Борисенко Л.В.), виховний захід «Козацькі розваги» (Панченко Д.І.).

Військово-патріотичне виховання

      Військово-патріотичний напрямок виховної роботи знайшов відображення у проведені заходів, присвячених Дню визволення України від німецько-фашистських загарбників (виховні години, бесіди, свято квітів). До дня пам’яті героїв Крут для учнів 5-11 класів була організована пізнавальна година «На Аскольдовій могилі поховали їх». Учителем історії (Стародубець В.В.) для учнів 11 класу був проведений урок-семінар  «Афганістан та локальні конфлікти ХХ століття». З 1 по 11 проведені уроки мужності присвячені Дню захисника Вітчизни, а старшокласники організували цікаве конкурсно-розважальне свято «Не журися, Україно, ми твої сини». Учениця 8 класу Безрукавая А., яку підготувала керівник  шкільного музею Литвиненко Т.М., взяла участь у районному конкурсі учнівської молоді «Київщина – мій заповітний край» (напрям  «70-річчя визволення Київської області від фашистських загарбників»). 

Родинно-сімейне виховання

      Родинно-сімейне виховання здійснювалось через систему заходів, спрямованих на виховання поваги до родини, турботливого ставлення до рідних, близьких, прищеплення традиційних сімейних цінностей. Були проведені загальношкільні батьківські збори (жовтень, березень), а також класні батьківські збори двічі на семестр. Був організований на високому рівні звіт-концерт родинного свята «Від родини йде життя людини».

Трудове навчання та профорієнтація

      Належна увага школою приділяється трудовому вихованню та профорієнтації. Учні школи приймали участь у трудових десантах з покращання прилеглої до школи території та території села. Класними керівниками проводились класні години за темою «Професія моїх батьків», «Що я знаю про професію моїх батьків», «Я обираю професію», «Моя майбутня професія».

Художньо-естетичне виховання

      Художньо-естетичний аспект виховної роботи знайшов свою реалізацію в участі школи в різноманітних районних конкурсах, проведенні таких загальношкільних свят, як свято Першого дзвоника, Осінній бал, Новий рік, свято Останнього дзвоника. Роботи наших учнів були представлені на районних та обласних виставках Всеукраїнських конкурсів «Новорічна композиція», «Український сувенір», «Знай і люби свій край».

Екологічне виховання

      Екологічне виховання здійснювалось шляхом  проведення трудових екологічних десантів під назвою «Чисте село» з покращання та благоустрою прилеглої до школи території. Відповідно до річного плану роботи НВК та з метою підвищення екологічної та морально-етичної свідомості щодо ставлення до природи був проведений екологічний місячник, в рамках місячника проводилися виховні години, екологічні вікторини, бесіди. Відбувся перегляд документальних відеофільмів «Час землі», «Країна в пакетах», «Планета задихається від сміття» (Кадубінський М.М). Шкільним самоврядуванням був організований та проведений захід до Дня пам’яті Чорнобильської трагедії «Дзвони пам’яті, дзвони Чорнобиля зболену душу тривожать довічно».

Формування здорового способу життя

      Формування здорового способу життя здійснювалось через проведення різноманітних шкільних спортивних змагань (першість школи з волейболу, баскетболу, футболу, настільного тенісу). Хороші результати зуміли показати наші учні на районних змаганнях: команда хлопців - волейбол (1 місце), баскетбол (4 місце), футбол (4 місце), команда дівчат – волейбол (4 місце), ІІ загальнокомандне місце з настільного тенісу та ІІІ загальнокомандне місце з шашок,   І місце у зональному фестивалі «Нащадки козацької слави».

      В школі проводились профілактичні заходи, спрямовані на попередження алкоголізму, наркоманії, захворюванню на СНІД серед неповнолітніх.

Учнівське самоврядування

      Освіта дає школярам великого досвіду, а саме базою стає учнівське самоврядування, яке готує лідерів. Особистісно зорієнтована педагогіка нашої школи передбачає принципово нове ставлення до учня, до демократичних стосунків у класі, у шкільному колективі. Створено актив учнів, який вчиться правильних способів організації життя колективу. Учнівське самоврядування є організацією, яка створена учнями і для учнів.

      Протягом навчального року, роботу учнівського самоврядування можна назвати ефективною. Комісії працювали на належному рівні та допомагали в організації виховної роботи в щколі.А учнівський комітет намагався працювати ,як організаційний орган учнівства в школі.

На початку навчального року була поновлена робота самоврядування, а саме учнівською радою переобраний актив самоврядування, переглянуто   і   затверджено   робочі   комісії   самоврядування.  «Шкільна рада» включає в себе такі комісії:

  • порядку і праці;
  • навчальну;
  • культурно-масову;
  • спортивно-масову;
  • бібліотечну;
  • редакційну;
  • по роботі з молодшими учнями.

      Засідання активу, навчання активу проводились за планом, який включає теоретичні питання, практичні питання, практичні заняття, активні форми роботи. З першого засідання «Шкільної ради» був складений план роботи учнівського самоврядування на основі планів комісій.

      За період навчального року навчальна комісія вела співпрацює з вчителями в організації тематичних вечорів, предметних олімпіад, організовувала перевірку стану підручників, ведення зошитів і щоденників, слідкувала за дотриманням учнями «Правил учнів».

      Комісія дисципліни і порядку контролювала дисципліну дітей на перервах, в їдальні, перевіряла стан меблів у класах. В цьому році комісією було поновлено ведення журналу чергування в якому занотовувався  стан чергування в класах, про результати щомісячно доповідалося на лінійці.

      Головна проблема,над якою ми працюємо це те, щоб учорашні чергові передавши чергування другому класові, самі не ставали, якщо не порушниками поведінки, але в деяких випадках байдужими спостерігачами до того, що робиться навколо.

      Особливо важливу роботу проводила редакційна комісія: щомісяця випускала газету «Шкільні новини», в якій висвітлювались найцікавіші і найактивніші моменти шкільного життя.

      Комісія по культурно-масовій роботі  готувала інформацію про події в світі, країні; долучалася до підготовки свят і тематичних вечорів відпочинку, виставок; розподіляла доручення по підготовці до свят шкільного і народного календаря.

       Спортивно-масовою комісією, якою керує учитель фізкультури Д.І.Панченко, на протязі навчального року займалася пропагандою здорового способу життя серед учнів, переймалася зовнішнім виглядом учнів; допомагала у проведенні спортивних змагань; планувала походи і поїздки.

Робота з молодшими учнями була задовільною, адже закріплені учні несистематично допомагали класоводам.

     Бібліотечна комісія вела контроль за станом підручників на протязі всього навчального року.

     Коли ініціатива належить дітям, вони беруть активну участь у процесі прийняття рішень, але під керівництвом дорослих.
     Лише через особисту участь вони можуть розвинути власні здібності і навички, сформувати життєві цілі самоствердитись і самореалізуватись, а допомогти їм –наше завдання, завдання всього педагогічного колективу.

Гурткова робота

      Гурткова робота була і залишається однією із форм навчально-виховного процесу.

      У 2016/2017 навчальному році у школі працювали 4 гуртки різного напрямку: «Юний  музеєзнавець», «Семинотка», «Комп’ютерна абетка», «Бісерне диво», а також велася позакласна робота з фізичного виховання. Робота всіх гуртків була спланована і затверджена, проводився облік відвідування.

     На засіданнях гуртка «Юні музеєзнавці» (керівник Литвиненко Т.М.) учні залучаються до процесів дослідження, вивчення та збереження історико-культурної спадщини рідного краю, формується цілісне уявлення про потенціал українського народу. Свої засідання гурток проводить на базі шкільного музею. Тому робота спрямована не тільки на ознайомлення з етнографією, історією, культурою рідного краю, а й на  поповнення музею експонатами.

      Під час засідань гуртка «Семинотка» (керівник Дейнега В.В.) діти учаться правильно сприймати мелодію, відтворювати її з танцювальними рухами, прищеплюється любов до української пісні. Тому гуртківці є активними учасниками всіх шкільних свят. На високому рівні пройшли: свято вчителя, Новий рік, свято 8 Березня. Юні співаки є щорічними учасниками огляду-конкурсу «Таланти твої, Яготинщино!».

      На гуртку «Комп’ютерна абетка» (керівник Кадубінський М.М.) учні 2-4 класів вивчають перші ази комп’ютерної техніки. Діти вчаться правильно користуватися комп’ютером, роблять свої перші електронні листівки, вчаться друкувати.

      На заняттях гуртка «Бісерне диво» (керівник Борисенко Л.В.)  діти вивчали техніку вишивання бісером. Хоча представниками гуртка є учні 1-4 класів, але їхні роботи захоплюють та дивують.

      Позакласна робота з фізичного виховання (керівник Панченко Д.І.) була спрямована на вивчення та вдосконалення навиків тактики та техніки гри в баскетбол, футбол та волейбол.

      Висновки. На мою думку, нам вдалося розробити модель системності у виховному процесі з формування різнобічної особистості шляхом планування виховної роботи, створення мережі гуртків. Проблему вирішуємо завдяки чіткому, глибокому плануванню. Зміст виховної роботи школи допомагає виховувати компетентних учнів, у яких розвивається здатність до самопізнання та самовдосконалення.

      Рекомендації:

  • ширше використовувати сучасні форми виховання;
  • активізувати спільну роботу школи та батьків;
  • активізувати роботу органів самоврядування, Ради профілактики правопорушень;
  • не допускати формального підходу до проведення виховних годин, бесід;
  • активно залучати до роботи гуртків учнів школи;
  • вживати заходи щодо посилення контролю за відвідуванням учнями;
  • вдосконалювати систему гурткової роботи, знаходити нові форми роботи, використовувати інтерактивні методи роботи.

 

Директор НВК
Вхід на сайт
Привітання
Пошук
Календар
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Соціальні закладки
Юні патріоти

Copyright MyCorp © 2018
Створити безкоштовний сайт на uCoz