Понеділок, 10.12.2018, 00:41
Ви увійшли як Гость | Група "Гости"Вітаю Вас Гость | RSS

                  

                           Супоївський НВК "ЗОШ І-ІІІ ступенів-ДНЗ (ясла-садок)" Яготинської районної 
    ради Київської області
Меню сайту
Наш колектив
Наше опитування
Оцініть мій сайт
Всього відповідей: 37
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сторінка психолога

Психологія – це наука про людську душу.

Не для школи, а для життя ми вчимося. 

Сенека 

ЯК ПІДГОТУВАТИСЯ ДО ЗДАЧІ ЗНО? 
ПСИХОЛОГІЧНІ ПОРАДИ УЧНЕВІ.

Задовго до ЗНО

-     Спочатку підготуй місце для занять. Забери зі столу усі зайві предмети, зручно розклади свої зошити, підручники, ручки тощо;

-     Можна доповнити інтер’єр кімнати жовтим та фіолетовим кольорами, оскільки вони підвищують розумову активність. Не потрібно перефарбовувати стіни, а достатньо картини, занавіски, серветки,  лампи, тощо.  Також цікаво зауважити, що за твердженням вчених запах лимону у вашій кімнаті підвищує розумову працездатність на 20%.

-    Склади план своєї роботи.  Перед тим визнач -  Хто ти є ? -  сова чи жайворонок.  Склади  план занять на кожен день. Важливо чітко знати, що ти робиш і не говорити усім оточуючим:  «Я займаюся чи готуюсь», «Я вивчаю саме певний розділ, конкретний матеріал»;

-    Починай із найважчого, але посильного. Легше і приємніше залишай на після обіду

-    Чергуй заняття із відпочинком. Психологи встановили, що оптимальна тривалість заняття 30-40 хв. Максимум уваги досягається  після 10-15 хв. від початку роботи. Тривалість перерв у першій половині дня  не повинна перевищувати 5-10 хв. У другій половині дня тривалість кожної наступної перерви збільшуй на 5 хв. Не забувай у час відпочинку робити зарядку, займатися спортом, робити короткі прогулянки, допомагати батькам, тобто повністю відволікатися від навчання на короткий час. 

 -   Тренуйся щоденно робити тести. Роби це із секундоміром.

-    Не потрібно заучувати напам’ять певні тексти, вчися робити короткі записи, нотатки, регулярно їх переглядай.

-    Регулярно повторюйте матеріал, бажано через 10 хв, після того, як ви вивчали новий матеріал, а згодом через добу. Кожне  наступне повторення повиннно бути коротшим попереднього.

-    Займася самопереконанням, При всій своїй простоті, це є дуже дієва зброя. Повторюй про себе . Я знаю багато, я спокійний, я впевнений, я розумний і т.д., я напишу добре тестування.

День перед здачею ЗНО

-    Багато хто вважає, що щоб повінстю підготуватися до іспитів бракує одного дня. Це невірно.  Вже після обіду важливо  припинити готуватися, здійснити прогулянку на свіжому повітрі, прийняти душ, підготувати  одяг,  документи, інші необхідні речі.

У день ЗНО

-    Будь зконцентрованим. Не звертай уваги на поведінку оточуючих. Для тебе повинен існувати лише текст завдань і годинник.

-    Дій швидко, але не поспішай.  Перед тим як дати остаточну відповідь , двічі прочитай завдання, переконайся, що ти правильно зрозумів, що від тебе вимагається.

-   Спочатку берись за ті завдання, у правильності відповідей  яких ти не сумніваєшся.  

-   Пропускай!  Потрібно навчитися швидко пропускати важкі  і незрозумілі завдання, щоб згодом до них повернутися.

-   Читай завжди уважно завдання до кінця. 

 -   Думай лише про поточне завдання. Коли ти бачиш нове завдання, забуть про попереднє.

-    Якщо попереднє завдання тобі не під силу, забудь про цю проблему. Наступне завдання це шанс набрати додаткові бали.

-    Використовуй методику виключення.  Якщо не знаєш правильної відповіді, то можна розпізнати усі невірні відповіді в силу їхньої абсурдності. 

Основна мета роботи практичного психолога Супоївського НВК  «ЗОШ I-III супенів ДНЗ (ясла-садок) 

На сьогоднішній день практичний психолог у закладах освіти розглядається як фахівець із соціально-психологічної роботи з дітьми і батьками, підлітками, молодіжними групами та об’єднаннями, з дорослим населенням в умовах освітніх і спеціалізованих установ, за місцем проживання. Практичний психолог закладів освіти забезпечує цілеспрямовану психологічну допомогу і підтримку процесу ефективного психофізіологічного розвитку різноманітних категорій дітей і молоді, сприяє їхньому становленню в умовах життєдіяльності, надає психологічну допомогу сім’ї, різним виховним закладам, допомагає підліткам у період їхнього соціального і професійного становлення.

В своїй діяльності практичні психолог керується Законом України «Про освіту»; Положенням про психологічну службу системи освіти України» зареєстрованому в Міністерстві юстиції України 30.12.99 за № 922/4215 та затверджене наказом МОНУ від 03.05.99 №127; Положенням про експертизу психологічного інструментарію МОНУ №330 від 20 квітня 2001р; посадовою інструкцією; Конституцією України, рішенням органів управління освіти всіх рівнів з питань навчання та виховання учнів; Декларацією прав людини, Конвенцією ООН про права дитини,Етичним кодексом; методичними рекомендаціями ЦППСР ІППО імені Бориса Грінченка, трудовим законодавством, статутом, нормативно-правовими актами школи, трудовою угодою.

      Основна мета роботи практичного психолога Супоївського НВК  «ЗОШ I-III супенів ДНЗ (ясла-садок) полягає в тому, щоб допомогти кожному учню соціалізуватися і адаптуватися до соціального середовища шляхом оптимального розвитку потенційних можливостей. По своїй суті мета роботи психолога зорієнтована на виконання завдання Концепції середньої освіти «сприяти становленню особистості як творця і проектувальника власного життя, гармонізації відносин між учнями, педагогами, школою і сім’єю».

   Основними завданнями  діяльності психологічної служби  визначено:

1.    Запобігання гострих деструктивних проблем розвитку учнів.

2.  Виховання відповідального ставлення до збереження та зміцнення здоров'я.

3.  Допомога у вирішенні актуальних питань: просвітницька робота, профілактична робота, психологічне консультування, психокорекція та психотерапія.

4.    Формування в учнів  активної життєвої позиції.

5.     Розвиток психолого-педагогічної компетенції.

6.     Забезпечення якісного психологічного супроводу процесу навчання.

 

Завдання на 2017/2018 навчальний рік:

1.     Впровадження в практику корекційно-розвиваючих програм навчально- виховної діяльності з урахуванням особливостей психофізичного розвитку учнів.

2.     Виявлення дітей, у яких виникають труднощі у навчанні, спілкуванні та взаємодії з оточуючими; визначення причин цих труднощів.

3.   Участь у розробці індивідуальних програм розвитку дитини; надання рекомендацій педагогам щодо врахування особливостей навчально-пізнавальної діяльності дитини при визначенні форм і методів роботи з нею.

4.     Створення в школі сприятливого психологічного клімату, який визначається продуктивним спілкуванням дитини і педагога, дитини і однолітка, дітей і батьків, вчителів і батьків.

5.    Здійснення профілактики злочинності, алкоголізму,  наркоманії та інших шкідливих звичок серед учнів.

6.  Сприяння вибору учнями професій з урахуванням індивідуальних особливостей кожної дитини.

7.  Надання консультативної допомоги педагогічному колективу щодо навчання і виховання дітей зі стійкими порушеннями пізнавальної діяльності.

8.     Участь в підготовленні документів для розгляду на засіданнях шкільної психолого-медико-педагогічної комісії.

9.     Робота із сім’ями дітей, батьки яких є мобілізованими або повернулись із АТО.

 Пріоритетні напрямки роботи в 2017/2018 навчальному році:

1. Робота з молодшими школярами:

 - адаптація дітей до шкільного навчання;

- формування готовності до переходу у середню школу учнів четвертих класів;

- виявлення учнів «групи ризику».

2. Робота з учнями середньої школи:

- адаптація п’ятикласників до навчання в середній школі.

3. Робота з учнями старших класів:

- особистісна зрілість старшокласників;

- профорієнтація;

- робота з дітьми «групи ризику».

4. Робота з педагогічним колективом: 

- розширення психологічних знань педагогів, щодо особливостей становлення психічної, емоційної сфери учнів; формування практичних навиків ефективної взаємодії з дітьми; інтерактивні форми роботи з педагогами: тренінгові заняття, семінари, практичні заняття, круглі столи, рольові ігри.

5. Робота з батьками:

- сім’ями, які потрапили в складні життєві обставини;

- сім’ями дітей, батьки яких є мобілізованими або повернулись із АТО.

  У Супоївському НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів-дитячий садок» 84 дітей (школа) і 40 дітей (садок). На початку навчального року практичним психологом були проаналізовані документи новоприбулих учнів. У  НВК буде проводитись діагностична робота з вихованцями школи, яка направлена на виявлення групи учнів, під час роботи з якими в педагогів найчастіше виникають труднощі: гіперактивні діти, діти з недостатньою мотивацією навчання, агресивні діти, діти з низькою адаптованістю, діти з неадекватною самооцінкою, тривожні діти, діти з пасивною поведінкою і діти, що мають проблеми в комунікативній сфері, ліворукі діти і діти з психічними розладами.

      Протягом навчального року практичним психологом були відвідані уроки. Метою відвідувань було ознайомлення з учнями: адаптацією до умов навчання, їх пізнавальними можливостями, вмінням контролювати і регулювати себе,  а також, визначення емоційного стану школярів, мотивації до навчальної діяльності.

     Протягом навчального року було заплановане систематичне проведення корекційно-розвивальної роботи.

Робота психолога проводилась на основі розробленого плану за такими напрямками: психодіагностична, корекційно-відновлювальна, консультаційна, організаційно-методична, психологічна просвіта та зв’язки з громадськістю.

Діагностична робота включала в себе психологічне обстеження дітей, умов навчання та розвитку. Проводилася діагностика готовності до навчання учнів першого класу. Зміст психологічної готовності визначався системою вимог, які висуває до дітей школа. Пов’язані вони зі зміною соціальної позиції дитини, з тим новим місцем, яке вона почала займати в суспільстві зі вступом до школи, а також із специфікою навчальної діяльності. Щоб дослідити процес адаптації першокласників до школи, психолог спостерігала за поведінкою і пізнавальними можливостями учнів на уроках і в позаурочний час (робила записи в журналі спостережень). Вивчала мотиваційну готовність дітей до навчання в школі, використовувала методику Д.Б.Ельконіна, Л.А.Венгера. Учні першого класу мають високий та середній рівень готовності до школи. Також був проведений виступ на педраді «Адаптація першокласника до навчання у школі» (рекомендації педагогам щодо покращення умов адаптації). На батьківських зборах був проведений виступ, спрямований на допомогу дитині з боку батьків адаптуватися до школи.

     Проводився моніторинг адаптації учнів 5-го класу до навчання в середній школі. Досліджувався рівень соціально-психологічної адаптації дитини до навчання (учні мають незначні прояви адаптації), рівень шкільної мотивації (учні 5-го класу позитивно відносяться до школи, але школа більше приваблює позашкільними заходами), визначали особистісну адаптацію школярів (70% - позитивна,  20%  - нейтральна, 10% - негативна). Самооцінка учнів по всім параметрам була завищена, рівень тривожності був середній, що пояснюється віковими особливостями дітей. Разом з педагогами цього класу були визначені шкільні труднощі. Був проведений виступ на педагогічні раді «Рекомендації психолога щодо адаптації п’ятикласника до переходу в середню ланку школи».

    Проводилась також діагностика інтересів і схильностей учнів в умовах професійної діяльності. Психологом були виявлені загальні життєві інтереси учнів, на які предмети їм слід звернути увагу й глибше вивчати. Майже всі учні об’єктивно і реально ставляться до вибору професії. Також майже всі результати відповідають індивідуальним можливостям дитини.

Також протягом року проводилась діагностика в рамках програми протидії вживання алкоголю, тютюнопалінню та наркоманії. Проводилося опитування відношення старшокласників до цих актуальних проблем сучасності. За результатами виявлено, що ніхто із старшокласників таких проблем не має.

Профілактична робота. Проведені профілактичні бесіди «Школа проти СНІДу», «Профілактика  алкоголізму, наркоманії, СНІДу»,  діти переглядали відеофільми з питань протидії торгівлі людьми: «Небезпечна гра»,  «Станція призначення життя», були проведені години спілкування на теми: «Шкідлива дія тютюну», «Бути здоровим здорово!»

Була проведена анкета «Чи потерпаєте ви від насилля?», яка виявила, що учні нашої школи не підтверджені жодному з видів насилля і досить комфортно себе почувають як в школі, так і вдома.

Консультаційна робота включала в себе консультації педагогічних працівників, учнів та батьків. На це було затрачено багато часу, особливо гостро в цьому році поставали  питання відносин дітей між собою, в класному колективі.

Проводились також консультації батьків з проблемних питань, які їх цікавили. Так як діти перебувають в навчальному закладі постійно, батьки звертаються до психолога досить рідко, тільки в гострих ситуаціях. В наступному році потрібно приділити більше уваги цьому аспекту.

Проводилось особистісне консультування, необхідність в якому виникала періодично в учнів старших класів з таких питань, які глибоко зачіпають дитину, викликають у неї сильні переживання, які звичайно приховуються від сторонніх.

Корекційно-відновлювальна робота. Діти нашої школи мають певні труднощі в межах психологічної сфери. З учнями молодших класів було проведено індивідуальну корекцію пізнавальних процесів (пам’яті , уваги, мислення).

Проводилась робота з агресивними дітьми, для яких створена індивідуальна програма допомоги.

Проведено ряд тренінгів, годин спілкування та інформаційних годин:

  • Профілактика шкільної дезадаптації.
  • Конкурс малюнків «Діти за здоровий спосіб життя», «Антиреклама цигарок».
  • Засоби щодо профілактики суїцидальної поведінки.       
  • Групова дискусія з питань   формування навичок здорового способу життя на тему: « Моє життя – мій вибір!»  
  • «Мій Всесвіт»
  • «Поважай себе – поважай інших»
  • «Злочин можна попередити»
  • «Попередження торгівлею людьми»
  • «Обираємо своє майбутнє»

Багато часу роботи психологічної служби було присвячено темі «Профілактика насилля». Проведено ряд теоретичних занять з даної теми, відеолекторій «Станція призначення – життя», попередження торгівлі людьми, а також вихованню толерантності до людей.

Психологічна просвіта. В класах психологом було проведено круглий стіл «Особливості пізнавальної сфери дітей», «Розвиток емоційного світу дітей», «Доброзичливий клас».

Була проведена робота, направлена на розвиток емоційно-вольової сфери молодших школярів» та психологічний тренінг для молодших школярів.

У всіх класах школи була проведена психологічна просвіта з батьками. До кінця року заплановано продовження роз’яснювальної роботи серед батьків, які рідко бувають у школі і практично не знайомі зі створеними умовами навчання і виховання учнів.

З учнями старших класів проводилося заняття з формування знань, умінь і навичок із збереження здоров’я. Завдяки цим заняттям підвищилась соціальна компетентність учнів з питань здорового способу життя.

Організаційно-методична робота. Протягом року практичний психолог приймала участь у роботі науково-методичної ради школи, надавала методичну допомогу педагогічним працівникам, брала участь у роботі методичних об’єднань психологічної служби, поповнювала  банк даних та діагностичного фонду на учнів.

Зв’язки з громадськістю. На березень-квітень місяць практичним психологом були заплановані зустрічі з представниками вищих навчальних закладів освіти з метою профорієнтації. У кожного учня буде можливість цікавитись і обирати свою майбутню професію

Психолог, працюючи в школі, виявила ряд проблем у своїй роботі. В молодших класах інколи відчувається складність проведення тестів, анкет, діагностичних матеріалів, бо діти часто не розуміють поставленого питання. Діти швидко втомлюються, не розуміють, і це відбивається на точності результату. Над цими питаннями психолог працює і буде продовжувати працювати і удосконалювати психодіагностичний інструментарій.

В цьому році в умовах роботи психологічної служби були поліпшені умови праці. Удосконалений кабінет психолога, оформлені нові стенди, психологічний куточок, було поповнено банк  методичного матеріалу.

Нині спостерігається бурхливий розвиток психологічної науки, що зумовлено різноманітністю теоретичних та практичних завдань, які постають перед нею. Головним завданням психології є вивчення законів психічної діяльності в її розвитку. Протягом останніх десятиліть значно розширилася тематика психологічних досліджень, з'явилися нові наукові напрями та дисципліни.

Психологічна служба в школі вивчає великий обсяг явищ, до яких насамперед належать процеси, стани і властивості дитини, що мають різну міру складності — від елементарного розрізнення окремих ознак об'єкта, що впливає на органи чуття, до боротьби мотивів особистості.

У всіх ланках системи освіти виникають проблеми, що стосуються психології. Дослідження практично всієї системи психічних явищ — від елементарних відчуттів і до психічних властивостей особистості дитини — спрямоване на розкриття об'єктивних законів, яким вони підпорядковуються, має першочергове значення для створення наукової бази, розв'язання суспільних завдань, удосконалення організації навчання і виховання.

 

 

Директор НВК
Вхід на сайт
Привітання
Пошук
Календар
«  Грудень 2018  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31
Соціальні закладки
Юні патріоти

Copyright MyCorp © 2018
Створити безкоштовний сайт на uCoz